Dagsavisen skriver at Gisken Armand ble kveldens stjerne da Heddaprisene ble utdelt på Det Norske Teatret i går. Vips kunne en gammel skisse rotes frem fra skuffen og nyte litt av stjernedrysset!

Min illustrasjon av Gisken Armand skapte seg selv på papiret. Noen ganger blir det jo sånn at man oppdager likheter eller får en følelse av hvem figuren på papiret er underveis i tegneprosessen. Dette her ble en Gisken på grunn av blikket, noe med håret og at jeg bare gjenkjente henne etterhvert som linjene ble klare.

Det ganske brutale kuttet over strupen skyldes intet annet enn at jeg tegna flere hoder og flere kropper for å kombinere. Jeg liker å beholde tilfeldigheter som klipp, søl, krøll og bretter. Det gir en slags sjel, og akkurat i dette tilfellet synes jeg kuttet fremhever hodet litt ekstra.

Denne utgaven av Gisken Armand er i passende rødt og med solbriller som jeg håper vil bli nyttige gjennom hele sommer´n!

10_gisken_armand_desillustrert_illustrasjon_tekst_cathrine_louise_finstad