Da er reisebrevet mitt fra Frankfurt publisert på Grafill sine sider. Under er et lite utdrag, resten finner du her.

«Jeg har kommet med morgenflyet og er fortsatt iført flystrømpene mine. Jeg kjenner at det kan bli fatalt. Strømpebuksa viser seg å være enten litt for liten eller litt for stor. Den lar seg trekke ned mot sokkestoffet. For hvert skritt jeg tar siger både strømpebuksa inklusiv truse littegranne ned. Særs lite godt planlagt. Jeg kjemper meg rundt i gode sko, men i verdens verste sokke/strømpebukse-kombo.

Jeg ser at de mest rutinerte damene rundt meg har planlagt utover sko og strømpebukser. Ingen av dem går rundt og drar seg i kjolen sånn som meg. I tillegg har de små trillebager til materiell de enten plukker med seg, eller har med til noen de skal møte. De har sikkert plass til yttertøyet sitt oppi der også. I ren frykt for ikke å finne tilbake til riktig garderobe har jeg jakka mi hengende over armen.»

12b_illustrasjon_desillustrert_Cathrine_Louise_Finstad

12_illustrasjon_desillustrert_Cathrine_Louise_Finstad