Stadig får vi gode historier og fine tilbakemeldinger fra publikummet til NORSKE HEMMELIGHETER. Det meste av responsen deler vi på facebooksiden, men denne fortellingen her fortjener å bli nevnt littegranne ekstra! Før sommeren i fjor fikk vi en utrolig fin mail fra fra en trofast leser som da hadde fulgt prosjektet i nesten 4 år. Mailen vi fikk begynte slik:

«Jeg og kjæresten min har vært sammen i ett år, og hver eneste kveld når vi legger oss, så går vi inn på norske hemmeligheter. Begge to elsker bloggen, og det har blitt vår ting. En ting vi gjør sammen.»

Videre fortalte vedkommende at kjæresten nå var på utveksling på den andre siden av jordkloden, og at personen hadde et ønske om å gjøre noe fint for sin kjære. Nærmere bestemt en spesiallaget hemmelighet.

Så fantastisk at NORSKE HEMMELIGHETER kan være noe man gjør sammen, og blir noens «helt egne greie»! Faktisk kan det nok bli mange gode diskusjoner og samtaler ved å se på hemmelighetene sammen med noen. Det opplever jo Elise og jeg når vi sitter sammen og illustrerer tekstene som er sendt inn.

Det var ikke vanskelig å si ja til dette, og setningen som var ønsket illustrert ble sendt over: «hver gang jeg tenker på den gangen du og jeg satt på steinen ute i vannet på fløien, så bobler det inni meg.» Den ferdige illustrasjonen ble laget ut ifra tanken på når man ikke enser noe annet rundt seg enn hverandre, med bobler i både kroppen og hjertet! Originalen ble sendt avgårde, og den 28. juni ble hemmeligheten publisert på nett.

Etter en stund fikk vi ny mail med bilde av hemmeligheten som nå henger i en stue et sted.. Og hele historien ble rett og slett en hemmelighet vi hadde lyst til å dele.
Jeg sendte derfor en mail på ny for å høre om jeg kunne fortelle videre. Ikke bare fikk jeg et JA, men også denne meldingen som nesten er for god til å være sann!:

«Kjæresten min kom tilbake fra utveksling, og torsdag denne uken fridde X* til meg på denne fine steinen hvor det bobler sånn! :-)»

På en vegg et sted henger denne hemmeligheten…

På en vegg et sted henger denne hemmeligheten…

*For ordens skyld: Teksten er bevisst skrevet uten å henvise til kjønn. Det ble først problematisk i sluttsitatet der han/hun ble erstattet med en X.

Om du har noen bra «bakomfortellinger» om en hemmelighet du har sett på nett, eller kanskje om din egen hemmelighet som har blitt publisert, vil vi gjerne høre om det! Om du ikke vil sende mail, kan du kan sende inn anonymt via tekstboksen på nettsiden.