Fredag i forrige uke var det endelig lansering av «En by En Blokk Et Hjem En Nabo».  Heftet er et resultat av hva beboere i en kommunal blokk i Oslo mener om naboskap.

Det har vært utrolig fint å få innsyn i en blokk jeg bare kjente fra mursteinene på utsiden. Prosjektet har latt meg få snakke med og lytte til mennesker, som har historier som nå er dokumentert i form av korte sitater og illustrasjon.

Så takknemlig jeg er for den gode mottagelsen jeg har fått av dem jeg har snakka med i blokka! OG Fantastisk av NAV å velge en annerledes måte å dokumentere på. Et hvitt ark med sort skrift kan ikke måle seg med dette – tror jeg!

200 eksemplarer rykende, ferske fra trykken!

200 eksemplarer rykende, ferske fra trykken!

Servering av småmat, sprudlebrus og sommerlige jordbærkaker.

Servering av småmat, sprudlebrus og sommerlige jordbærkaker.

Tar det som et positivt tegn at av alle bomster i hele verden fikk jeg solsikker den dagen jeg hadde solsikkekjolen på! (Foto: Anna-Sabina Soggiu)

Tar det som et positivt tegn at av alle bomster i hele verden fikk jeg solsikker den dagen jeg hadde solsikkekjolen på! (Foto: Anna-Sabina Soggiu)