Jeg har hatt to flotte dager som gjesteforeleser for studenter som tar faget «Digital kunst og håndverk» på HiOA. Dagene har bestått av foredrag og workshop med illustrasjon, visuelle virkemidler og budskap på menyen!

Med utgangspunkt i NORSKE HEMMELIGHETER har vi sett på konkrete eksempler på alt fra illustrasjonteknikk til profilering i sosial media. Supergøy!

Jeg knipset bilder av alt jeg kunne se av illustrasjon fra jeg våkna til jeg ankom klasserommet. Her er refleksjonen av meg og veska mi med illustrert grapefrukt!

Jeg knipset bilder av alt jeg kunne se av illustrasjon fra jeg våkna til jeg ankom klasserommet. Her er refleksjonen av meg og veska mi med illustrert grapefrukt!

I likhet med illustrasjon , finner man også typografi overalt!

I likhet med illustrasjon , finner man også typografi overalt!

Etter forelesningen var det på tide å finne frem fargeblyanter.

Etter forelesningen var det på tide å finne frem fargeblyanter.

Kaffe må også til!

Kaffe må også til!

Ulike illustrasjonteknikker og virkemidler testes ut!

Ulike illustrasjonteknikker og virkemidler testes ut!

Et fingeravtrykk er ikke bare et fingeravtrykk!

Et fingeravtrykk er ikke bare et fingeravtrykk!

En illustrasjon blir til.

En illustrasjon blir til.

Alle studentene fikk utdelt hemmeligheter som skulle illustreres. Her er et av de ferdige resultatene!

Alle studentene fikk utdelt hemmeligheter som skulle illustreres. Her er et av de ferdige resultatene!