I år hadde jeg ingen nyttårsforsetter. I år starta jeg med blanke ark. Hver eneste dag så langt har faktisk vært et hvitt papir! Jeg fikk nemlig fatt i kalenderen 365 Things to Draw da jeg var på reise like før jul. Og gjett om den har gitt et ekstra piff av kreativitet i hverdagen!

Hver eneste dag oppfordrer kalenderen til å lage en illustrasjon basert på teksten øverst i hjørnet. Prosjektet er en fin måte å teste ut hva det vil si å arbeide med noe over tid. Jeg trekker jo klare referanser til NORSKE HEMMELIGHETER som er et prosjekt som dag for dag vokser seg større, og dag for dag blottlegger hemmeligheter på nett. For dem som kunne tenke seg å ha et prosjekt å arbeide med , men som ikke riktig vet hva det skulle være, må jo en kalender som denne være perfekt!

I tillegg kan jo resultatene deles på Instagram der emneknaggen #365thingstodraw brukes av oss som nå tegner opp året 2015. Ganske gøy å se hvordan illustratører og tegnere på andre siden av jordkloden velger å visualisere dagens ord.

Anbefales!

Første arket i kalenderen har blitt dekorert

Første arket i kalenderen har blitt dekorert

En usynlig mann

En usynlig mann

David Bowie

David Bowie

Sulten fyr...

Sulten fyr…

Kalenderen kan kjøpes på Amazon.com