Jeg er så heldig at jeg har fulgt Drømmeukene fra første pilotgruppe med ungdommer for nesten to år siden og frem til i dag. Og alt som har skjedd på veien er imponerende! Prosjektet har blitt tildelt Brosteinprisen 2014 og har siden oppstarten gitt ungdom nye muligheter til å tørre og drømme, tro på seg selv og gå for målet de setter seg.

I tillegg til å lage trykksaker for Drømmeukene, har jeg holdt inspirasjonsforedrag for ungdommene som deltar. Det er så mange, gode folk! Jeg har fått insta-venner og jeg har møtt noen av dem, tilfeldig etter kurset, på vei til sin nye jobb! DET VIRKER!

Hvis det er et prosjekt jeg heier på så er det dette som har ungdommen i fokus! Og hipp hurra for prosjektledere som brenner for arbeidet sitt. I dag har jeg levert materiale som skal brukes på NAV sin Mulighetskonferanse. Tvi for at enda flere ser muligheten!

Med solskinn i posen

Med solskinn i posen rett fra trykkeriet.

Plakater og flyers for Drømmeukene ... en drøm!

Plakater og flyers for Drømmeukene … en drøm!

Prosjektleder Anna-Sabina Soggiu er klar for nye konferanser med nytt markedsmateriale.

Prosjektleder Anna-Sabina Soggiu er klar for nye konferanser med nytt markedsmateriale.

JA!

JA! og heia prosjektet som gjør drømmer om til virkelighet.

Grünerløkka NAV sosialtjeneste vil gi et annerledes kurstilbud til de yngste brukerne som oppsøker NAV i bydelen. Målet for tiltaket er at gruppa fra 18-30 år skal få et tilbud med fokus på motivasjon og mestring som øker deltakernes ressurser og muligheter for å komme ut i arbeid og aktivitet.