Nylig oppdaterte jeg bio-linja på Instagramprofilen min. Med et ganske stramt budsjett på antall tegn det var plass til, var det litt å tenke igjennom når valget av ordene skulle tas.

Da jeg holdt foredrag for Kunstterapiforeningen under deres landsmøte i fjor var det en av deltagerene som hadde et spørsmål: Har arbeidet med NORSKE HEMMELIGHETER påvirket deg som illustratør?

Svaret jeg kom fram til var et helt klart ja. NORSKE HEMMELIGHETER er et prosjekt som har lært meg så mye om mennesker, om ulikheter og om respekt. I tillegg til alt man må vite om å drive et prosjekt, og illustrasjon som virkemiddel.

Med tiden har det blitt viktigere for meg at oppdragene mine kan bety noe i tillegg til å være visuelt. For eksempel har jeg hatt utrolig stor glede av å være en del av Drømmeukene der jeg har holdt flere foredrag, samt laget logo og markedsmateriell. Det har vært fint å samarbeide med noen som jobber med noe så viktig som å få ungdom ut i jobb (som Drømmeukene handler om). Med andre ord blir et oppdrag interessant for meg når det handler om mennesker.

Jeg er i tillegg superfan av bruken av illustrasjon i f.eks dokumentasjonsprosjekter. Jeg har troa på at en rapport eller hva det måtte være blir bedre av illustrasjon. Mye bedre.

Så nå har jeg definert meg som en illustratør som liker å jobbe med prosjekter som handler om mennesker og relasjoner. Ganske så fint!

Og med bokstavknapphet er det greit med et symbol som et hjerte...

Og med bokstavknapphet er det greit med et symbol som et hjerte…