På fredag var jeg så heldig å få treffe illustratør og streetartkunstner Jeremy Ville som var i by´n for å lage kunst på Aker Brygge. Det ble et inspirerende møte med både han og de andre som var invitert! Jeremy Ville delte tanker, spurte spørsmål og var generelt en person man både må like og heie på!

For min del må jeg jo si at jeg har særlig sansen for hans «Community Service Announcements», som utforsker tematikker som empowerment, personlig vekst, menneskelig kraft, kjærlighet, tap, og hva det innebærer å være menneske. Daglig oppdaterer han facebooksiden sin med illustrerte visdomsord for et bedre liv. Det er mange like tanker jeg gjør meg rundt prosjektet NORSKE HEMMELIGHETER.

Sånn ser man ut

Produktplassering, men det er helt greit…

Dypdykk i skisseboka med forklaringer om tanker, prosess og teknikk.

Dypdykk i skisseboka med forklaringer om tanker, prosess og teknikk.

En kikk i en Jeremyvillebok  med et godt råd det er verdt å ta med seg når man jobber for seg sjøl. GJØRE.

En bok med et godt råd det er verdt å ta med seg når man jobber for seg sjøl. GJØRE. (Community Service Announcements)

Signert plakat som snart kommer på veggen.

Signert plakat som snart kommer på veggen.

Instavideoer av ferske malingsprosjekter.

Instavideoer av ferske malingsprosjekter.

Hele gjengen, byrået Jeremyville, Kine Berntsen (Hva skjera´Kine?), Jenny Jordal (Livet blant dyrene), TegneHanne, Sverre Bjørstad Graff (Absurdgalleriet) og meg selv. (Sigbjørn Lilleeng smøyg seg ut før fotograferinga)

Hele gjengen, byrået Jeremyville, Kine Berntsen (Hva skjera´Kine?), Jenny Jordal (Livet blant dyrene), TegneHanne, Sverre Bjørstad Graff (Absurdgalleriet) og meg selv. (Sigbjørn Lilleeng smøyg seg ut før fotograferinga) Kilde: Studio Jeremyvilles Instagram)

Jenny Hemstads gate er inkludert i kunstverket laget av Jeremyville på Aker brygge i helga. (kilde: Studio Jeremyvilles Instagram)

Gata til venninna mi, Jenny Hemstads gate, er inkludert i kunstverket laget av Jeremyville på Aker brygge i helga. (kilde: Studio Jeremyvilles Instagram)

Det er ikke ofte jeg får relevante invitasjoner i mailboksen min, men denne gangen hadde kommunikasjonsbyrået truffet blink. Kudos for at illustratør- og tegneseriebloggere ble trukket frem selv om man i disse klikktider kanskje kunne invitert andre med større visningstall.

For ordens skyld har jeg skrevet dette innlegget av egen fri vilje og ikke blitt påspandert mer enn en juice (også frivillig valgt). Riktignok fikk jeg to veldig så eksklusive timer med Jeremy Ville, en signert plakat og en avis. (Avisen ble forøvrig også delt ut på lørdagen mens kunstverket ble til.)

Takk til Aker Brygge og Släger Kommunikasjon.