Nylig ble  Norwegian Illustrators no. 5 lansert, og jeg som mange andre har levert inn bidrag til katalogen. Da jeg valgte ut arbeidene var jeg nøye med å selge meg som jeg er og ikke som noe annet.

Første illustrasjonen jeg valgte var en skeiv iskrem fra kunstprosjektet NORSKE HEMMELIGHETER. Den synes jeg viser at illustrasjon ikke må være det jeg kaller «riktigpiktig». (les perfekt)

Det andre arbeidet jeg valgte var et veggmaleri fra samme prosjekt. Dette valgte jeg for å vise frem at jeg kan jobbe med store formater og i samarbeid med andre.

Det tredje arbeidet var illustrasjonen jeg laget til trykksaker for Drømmeukene under Mulighetskonferansen tidligere i år. Den viser vel egentlig en teknikk og stil jeg liker. Samt har en oppdragsgiver som arbeider med gode prosjekter jeg har tro på! Illustrasjonen ble i tillegg stilt ut under lanseringsfesten til Norwegian Illustrators no. 5, og ble solgt til inntekt for Redd Barna.

Men nå til det fjerde bidraget i katalogen, som er et foto fra åpningen av NORSKE HEMMELIGHETER sin utstilling i Galleri Infill i 2013.

Bildet ble valgt for å vise at jeg kan arrangere utstillinger som ikke behøver å være tradisjonelle bilder på en vegg. Bildeteksten lyder slik «Norwegian secrets in real time on screen in Galleri Infill. You post your secret through your phone on the way to work and see it on screen on your way back home.» Noe som faktisk kunne skje under denne utstillingen der vi i to uker lagde hemmeligheter sendt inn direkte fra Parkveien i Oslo.

I tillegg ble akkurat dette bildet valgt fordi nabobildet i oppslaget i katalogen er gult, med andre ord passet det perfekt med en lilla komplimentær fargeklatt som dette monsteret på skjermen. Ingen tilfeldigheter altså. Som en ekstra bonus er det jo hyggelig at folket som kikker på skjermen viser at målgruppen for en slik utstilling strekker seg fra små til store…