Jeg har en teori om at avflassa neglelakk er et kvalitetstegn. Jeg tror det handler om prioriteringer, om hva som er viktig/uviktig og kanskje litt om at man ikke kan få til alt! I hvert fall ikke med perfekt resultat alltid!

Man ønsker jo å gjøre et godt førsteinntrykk. Det ville jeg også før jeg skulle treffe en gjeng dyktige folk for aller første gang. Så jeg var peppa og veldig klar for å gå inn i bygningen der jeg skulle på møte.

Da oppdaga jeg det. I samme øyeblikk som jeg dytta døra opp foran meg. Avflassa neglelakk!

Jeg holdt henda i fanget under bordplata da møtet starta. Foran meg sto et glass vann og en kopp kaffe. Straks begynte vurderinga rundt hvordan jeg kunne drikke fra henholdsvis kaldt glass og varm kopp uten å vise neglene.

Koppen hadde et sånt «øre» jeg tenkte at jeg kunne tre finger´n inn i. Men da ville tommelen stå opp som en haiketommel. Og tommelen er jo den finger´n med størst negl. Å krumme den ned ville virke veldig rart og tvangsaktig. Best å starte med vannglasset.

Men glasset var av slik størrelse at ved å holde på «normal» måte ville jeg blottlegge fire fingre med ufin neglelakk rett mot den som satt på andre siden av bordet. Eneste løsning ville være å bøye håndleddet så mye mot min egen kropp at jeg fikk vridd fingrene mot meg selv i stedet. Albuen kom til å stå ut i rommet. Ingen løsning det heller…

02_negldesign_illustrasjon_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_desillustrert

Avflassa negllakk på første dagen.

Det endte som det måtte gjøre. Jeg fikk stå for det og own it! Har de noen tanker rundt at neglelakken ikke er helt på plass i dag, må de gjerne spørre. Jeg har hundrevis av grunner til at jeg ikke har rukket å tenke på hvordan neglelakken ser ut.

Det skulle det vise seg at dama ved siden av meg også hadde. Hun var til og med hakket mer avflassa enn meg. Og dette var ei dyktig dame med mye å vise til! Så klart har hun ikke tid til det, tenkte jeg. Hvordan skal hun få til alt sammen. At neglene ikke er nylakka er jo en bagatell. Et kvalitetstegn nærmest..

Både kald og varm drikke gikk ned på samme måte som jeg drikker til vanlig. Et veldig hyggelig møte, både med dem jeg satt rundt bordet med OG min egen tanke rundt avflassa neglelakk. Som på kort tid gikk fra å være krisemoment til å bli førstepremie!