Innholdsstrategi, sosiale medier og reise = det perfekte kinderegget!

I forrige uke ble Tbex Stockholm 2016 avholdt i den svenske hovedstaden. Arrangementet kunne by på alt fra tanker rundt hæsjtaggs (eller emneknagger) til spådommer om fremtidens nye «reiseguide».

18a_tbex_kultur_blogging_illustrasjon_foredrag_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_illustrasjonsagent_desillustrert

Selfie i en speilfri heis. Han som jeg er den bedre halvdelen til,  Kjetil ,var med for å se om ikke våre reisedagbøker og reisefoto kanskje kan bli til noe spennende…

18b_tbex_kultur_blogging_illustrasjon_foredrag_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_illustrasjonsagent_desillustrert

Kei Shibata viser hvor tjukk den siste reiseguiden hans var og poengterer det store gapet mellom Tripadvisor og den tradisjonelle reiseguiden.

18c_tbex_kultur_blogging_illustrasjon_foredrag_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_illustrasjonsagent_desillustrert

Gode nyheter for ei som liker lister, post-it og ting som er ferdig litt før deadline.. (Michael Collins om Twitter og trending)

18d_tbex_kultur_blogging_illustrasjon_foredrag_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_illustrasjonsagent_desillustrert

Nienke Kroon viser hvordan man kan plukke litt her og plukke litt der, men presiserer at Pinterest ikke er en flørt men en ektemann.. Med andre ord må man investere tid med et langtidsperspektiv.

18e_tbex_kultur_blogging_illustrasjon_foredrag_foredragsholder_cathrine_louise_finstad_illustrasjonsagent_desillustrert

I tillegg ble det tid til å rusle gatelangs over broene til de ulike øyene byen består av. Siden målet med reisen var sosiale medier kunne det kanskje være passende med et mobildeksel av byen, illustrert selvfølgelig!;) (Illustrasjon av: Koivo/Society6. Kjøp via linken støtter både illustratøren og denne bloggen)

TBEX is the largest conference and networking event for travel bloggers, online travel journalists, new media content creators, travel brands and industry professionals. Each year, TBEX partners with fantastic host destinations in North America, Europe and Asia Pacific to bring the travel industry’s most creative minds together to learn, network and do business. (kilde: tbexcon.com)