Jeg har hatt smiletegn i hjertet helt siden jeg så Robin Haugaas sin utstilling Dyr med ting på hodet i 2014. Den gang var han fersk, uteksaminert illustratør fra NKH og jeg har fulgt han i sosiale medier siden.

Utstillingen Bananas i 2015 var også av slaget som fikk meg til å trekke på smilebåndet. Tenk å være så tro til konseptet at selv velkomstdrinken var en banansmoothie!

Det er med stor spenning jeg teller ned dagene til åpning av Colorful Hearts på Galleri Kunstgress i Oslo. Der får vi se Robins egendefinerte sjanger ”Holographic pop-art”. En sjanger inspirert av Andy Warhol, Damien Hirst og Banksy!

25_galleri_kunstgress_kultur__illustrasjon_cathrine_louise_finstad_desillustrert_illustrasjonsagent

«Holographic pop-art» av Robin Haugaas.

25b_kunstgress_galleri_desillustrert_cathrine_louise_finstad_illustrasjon_illustrasjonsagent

Fersk illustratør byr på dyr med ting på hodet!

25c_kunstgress_illustrasjonsagent_illustrasjon_kultur_foredragsholder_desillustrert_cathrine_louise_finstad_tekst

 I forkant av åpningen av Bananas ble det lovet bort 10 silketrykk i serien  Bananas for scale til de første som kom på utstillingen. Jeg var så heldig å time ankosten slik at dette trykket nå henger på veggen min!

 

Colorful Heart åpner fredag 25. november kl 18:00
Galleri Kunstgress, Grønnegata 4 i Oslo